Συχνές Ερωτήσεις

Πώς μπορώ να ακυρώσω το εισιτήριο μου;

Ο επιβάτης έχει δικαίωμα ακύρωσης του εισιτηρίου του πριν το ταξίδι και γίνεται επιστροφή αντιτίμου ανάλογα με τον χρόνο του αιτήματος ως ακολούθως:

 

  •     ---Σε αίτημα ακύρωσης έως και 48 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης του δρομολογίου από τον σταθμό επιβίβασης γίνεται επιστροφή 100% της ονομαστικής αξίας του αρχικού εισιτηρίου.
  •     ---Σε αίτημα ακύρωσης από 48 ώρες έως και 2 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης του δρομολογίου από τον σταθμό επιβίβασης γίνεται επιστροφή 80% της ονομαστικής αξίας του αρχικού εισιτηρίου.
  •   ---Σε αίτημα ακύρωσης σε λιγότερες από 2 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης του δρομολογίου από τον σταθμό επιβίβασης, και μέχρι να κλείσει το σύστημα έκδοσης, γίνεται επιστροφή 50% της ονομαστικής αξίας του αρχικού εισιτηρίου.

 

Για την ακύρωση εισιτηρίου αγορασμένο από εκδοτήριο, ο επιβάτης απευθύνεται σε εκδοτήριο προσκομίζοντας το εισιτήριο του και η επιστροφή αντιτίμου του εισιτηρίου γίνεται σύμφωνα με τον τρόπο αγοράς του εισιτηρίου (μετρητά ή τραπεζική κάρτα).

Για την ακύρωση εισιτηρίου αγορασμένο διαδικτυακά (web & mobile), ο επιβάτης απευθύνεται είτε σε εκδοτήριο ή στο τηλεφωνικό κέντρο δηλώνοντας τον αριθμό του εισιτηρίου και η επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου γίνεται αντίστοιχα με τον τρόπο πληρωμής του. Η επιστροφή χρημάτων στην κάρτα (για το δικαιούμενο αντίτιμο) δεν υλοποιείται άμεσα στις περιπτώσεις διαμεσολάβησης τραπεζικού συστήματος.

Για την ακύρωση εισιτηρίου αγορασμένο από το Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης, ο επιβάτης απευθύνεται σε εκδοτήριο ή στο τηλεφωνικό κέντρο.

 

Εισιτήριο με έκπτωση επιστροφής:

  • Δεν εφαρμόζονται οι παραπάνω παρακρατήσεις λόγω του χρόνου ακύρωσης του εισιτηρίου. Στην ακύρωση εισιτηρίων με έκπτωση επιστροφής παρακρατείτε το ποσό της έκπτωσης επιστροφής (20% επί της αρχικής αξίας του εισιτηρίου).

  • Τα εισιτήρια με έκπτωση επιστροφής ακυρώνονται μόνο σε εκδοτήριο.


Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στους Όρους Μεταφοράς Επιβατών

Πού μπορώ να δω τα δρομολόγια της Hellenic Train;

Η αναζήτηση δρομολογίων πραγματοποιείται μέσω της σχετικής εφαρμογής αναζήτησης δρομολογίων. Ο πελάτης αφού καταχωρήσει τα απαραίτητα κριτήρια για τη μετακίνηση του όπως εάν επιθυμεί απλή διαδρομή ή με επιστροφή, σταθμός αναχώρησης, σταθμός άφιξης και ημερομηνία ταξιδιού (και ημερομηνία επιστροφής εφόσον επιθυμεί και ταξίδι επιστροφής) πληροφορείται για τα διαθέσιμα δρομολόγια βάσει των κριτηρίων που έχει θέσει.

Πού μπορώ να δω τις τιμές εισιτηρίων;

Από την σχετική εφαρμογή αναζήτησης δρομολογίων και τιμών εμφανίζονται τα διαθέσιμα δρομολόγια βάσει των κριτηρίων που θέτει ο πελάτης και η πλήρης τιμή. Είναι σημαντικό ο επιβάτης να επιλέξει την ώρα που επιθυμεί ώστε να εμφανιστούν τα διαθέσιμα δρομολόγια και με αυτό το κριτήριο (δίπλα στην ημερομηνία).

Εάν ο επιβάτης επιλέξει δρομολόγιο με επιστροφή: εμφανίζεται αυτόματα η τιμή με την έκπτωση επιστροφής (εάν ισχύει για την συγκεκριμένη διαδρομή και αμαξοστοιχία).  Εάν το δρομολόγιο του επιβάτη είναι με μετεπιβίβαση, ο επιβάτης πρέπει να επιλέξει την τιμή με την έκπτωση επιστροφής από το menu Προσφορά.

Επίσης από το menu Προσφορά ο επιβάτης πρέπει να επιλέξει την έκπτωση ανάλογα εάν με την ιδιοτήτα του (φοιτητής, στρατιωτικός, μαθητής κα.) ή την ηλικία του.

Θέλω να μεταφέρω ζώο συνοδείας με το τρένο

Η μεταφορά ζώων συνοδείας με το τρένο πραγματοποιείται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Τα μικρόσωμα ζώα δύναται να ταξιδεύσουν εντός των διαμερισμάτων των αμαξοστοιχιών, σε ειδικό κλουβί. Τα μεγαλόσωμα ζώα δύναται να ταξιδεύσουν με αμαξοστοιχίες όπου έχουν ειδικό χώρο μεταφοράς μεγαλόσωμων ζώων και πάλι εντός ειδικού κλουβιού.

Περισσότερες πληροφορίες (και οι προϋποθέσεις) για τη μεταφορά ζώων συνοδείας στην ιστοσελίδα της Hellenic Train   Μεταφορά Συνοδευόμενων Ζώων

Υπάρχει υπηρεσία μεταφοράς εγγεγραμμένων αποσκευών;

Ναι, υπάρχει υπηρεσία μεταφοράς εγγεγραμμένων αποσκευών. Η υπηρεσία αυτή είναι διαθέσιμη σε δρομολόγια όπου προβλέπεται ειδικό βαγόνι ή χώρος φύλαξης αποσκευών δηλαδή στα δρομολόγια IC Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα και Αθήνα-Καλαμπάκα-Αθήνα (εκτός των δρομολογίων με αμαξοστοιχία ETR 470), παρέχεται η υπηρεσία εγγεγραμμένων αποσκευών.

Περισσότερες πληροφορίες  στην ιστοσελίδα της Hellenic Train  Μεταφορά Αποσκευών

Θέλω να μεταφέρω το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα μου με το τρένο;

Προσωρινά, δεν παρέχεται η συγκεκριμένη υπηρεσία

Πώς μπορεί να ταξιδεύσει άτομο με αμαξίδιο;

Ναι, μπορεί να ταξιδεύσει άτομο με αμαξίδιο με αρκετά δρομολόγια της Hellenic Train. Σε όλα τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, υπάρχει ειδικό κουπέ για επιβάτες με αμαξίδιο καθώς και τουαλέτα. Για τον προγραμματισμό μετακίνησης επιβάτη με αμαξίδιο, προϋπόθεση είναι η κοινοποίηση σχετικού αιτήματος του επιβάτη στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της Hellenic Train, 24 ώρες πριν την αναχώρηση του δρομολογίου. Περισσότερες πληροφορίες για τη μετακίνηση ατόμων με αμαξίδιο με τρένο, στην ιστοσελίδα της Hellenic Train  Μεταφορά ατόμων ΑΜΕΑ/ΑΜΚ.

Το τρένο φθάνει με καθυστέρηση στον τελικό προορισμό του ταξιδιού του επιβάτη. Προβλέπεται αποζημίωση;

Ναι, προβλέπεται αποζημίωση από καθυστέρηση. 

Όταν σημειώνεται καθυστέρηση δρομολογίου στην άφιξη του προορισμού του επιβάτη καταβάλλεται αποζημίωση αναλογικά του αντιτίμου του εισιτηρίου:

 

  • Για καθυστέρηση δρομολογίου από 60 έως 119 λεπτά, καταβάλλεται αποζημίωση στο 25% της ονομαστικής αξίας του προσκομιζόμενου εισιτηρίου.
  • Για καθυστέρηση δρομολογίου από 120 και άνω, καταβάλλεται αποζημίωση στο 50% της ονομαστικής αξίας του προσκομιζόμενου εισιτηρίου.

 

H αποζημίωση καταβάλλεται σύμφωνα με τον τρόπο αγοράς του εισιτηρίου (μετρητά ή στην τραπεζική κάρτα). Η αποζημίωση αυτή δίδεται στα εκδοτήρια.

Εγγεγραμμένοι χρήστες στην ιστοσελίδα της Hellenic Train ή στην εφαρμογή κινητών τηλεφώνω (IOS , android) μπορούν να διαχειριστούν την αποζημίωση αυτή μέσω του μενού «Τα ταξίδια μου»

 

Οι κάτοχοι απλών εισιτηρίων αποζημιώνονται για την καθυστέρηση του δρομολογίου και επί της ονομαστικής αξίας που αναγράφεται στο εισιτήριο.

Οι κάτοχοι ενιαίων εισιτηρίων αποζημιώνονται για την συνολική καθυστέρηση, από τον αρχικό σταθμό αναχώρησης έως τον τελικό σταθμό προορισμού και επί της συνολικής αξίας όλου του ταξιδιού που αναφέρεται στα ενιαία εισιτήρια.

Το αίτημα του επιβάτη, για αποζημίωση από καθυστέρηση δρομολογίου στην άφιξη, μπορεί να γίνει έως και τρεις (3) μήνες μετά την ώρα πού έλαβε χώρα το συμβάν. Η αποζημίωση καταβάλλεται εντός ενός (1) μήνα από την υποβολή της αίτησης αποζημίωσης. Το ελάχιστο ποσό αποζημίωσης είναι 4 € (για μικρότερα ποσά δεν καταβάλλεται αποζημίωση).

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στους Όρους Μεταφοράς Επιβατών.

 

Το τρένο έχει καθυστέρηση στον αρχικό σταθμό του δρομολογίου του επιβάτη. Προβλέπεται αποζημίωση;

Ο επιβάτης μπορεί να παραιτηθεί της μετακίνησης για καθυστέρηση μιας ώρας και άνω. Η αποζημίωση δίδεται μόνο στα εκδοτήρια ανάλογα με τον τρόπο αγοράς του εισιτηρίου (μετρητά ή τραπεζική κάρτα).

Το τρένο καταργήθηκε, προβλέπεται αποζημίωση;

Σε περιπτώσεις καταργήσεων αμαξοστοιχιών προβλέπεται αποζημίωση ίση με την αξία του εισιτηρίου.

Θέλω να ταξιδεύσω με ποδήλατο

Ναι. Σε συγκεκριμένου τύπου προαστιακές αμαξοστοιχίες οι επιβάτες με ποδήλατο δύναται να ταξιδεύσουν τοποθετώντας το ποδήλατο τους στο χώρο επιβατών ΑΜΕΑ, με την προϋπόθεση ότι δεν ταξιδεύει επιβάτης ΑΜΕΑ και ότι η πληρότητα της αμαξοστοιχίας το επιτρέπει. Μέγιστος, δυνατός αριθμός ποδηλάτων ανά αμαξοστοιχία, τρία (3) ποδήλατα. Σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, όπου υπάρχει βαγόνι αποσκευών, οι επιβάτες παραδίδουν το ποδήλατο τους ως αποσκευή, με ειδική χρέωση για τη μεταφορά ποδηλάτου. Μέγιστος, δυνατός αριθμός ποδηλάτων ανά αμαξοστοιχία πέντε(5) ποδήλατα. Περισσότερες πληροφορίες για τη μετακίνηση επιβατών με ποδήλατο, στην ιστοσελίδα της Hellenic Train  Μεταφορά ποδηλάτων

Ταξιδεύω τακτικά με το τρένο. Δικαιούμαι κάποια έκπτωση;

Σύντομα, η Hellenic Train θα ανακοινώσει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης επιβατών. Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης θα ανακοινωθεί από την εταιρική ιστοσελίδα της Hellenic Train www.hellenictrain.gr

Πώς μπορώ να ακυρώσω κάρτα πολλαπλών διαδρομών, την οποία δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω πλέον;

  • Υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης κάρτας πολλαπλών διαδρομών  πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος με επιστροφή του αντιτίμου των καρτών (ισχύει παρακράτηση 10%).
  • Επίσης, δίδεται η δυνατότητα ακύρωσης κάρτας πολλαπλών διαδρομών της Hellenic Train, μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος (με σχετική παρακράτηση ανάλογα με τον χρόνο χρήσης της κάρτας). Εξαιρούνται οι μηνιαίες κάρτες Hellenic Train και οι «έξυπνες κάρτες» του ΟΑΣΑ.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στους ‘Όρους Μεταφοράς Επιβατών

Μπορώ να αγοράσω εισιτήριο μέσα στο τρένο;

Εντός αμαξοστοιχίας εκδίδονται εισιτήρια μόνο για τη συγκεκριμένη διαδρομή (όχι εισιτήρια μετ’ επιστροφής). Σε περίπτωση που επιβάτης επιβιβαστεί από Σταθμό όπου λειτουργεί εκδοτήριο, προβλέπεται και προσαύξηση στην τελική τιμή του εισιτήριου.

Μέσα στο τρένο μπορώ να πληρώσω με κάρτα;

Όχι. Η πληρωμή εισιτηρίου εντός αμαξοστοιχίας, επί του παρόντος, πραγματοποιείται με μετρητά.

Αποζημίωση καρτών πολλαπλών διαδρομών σε περίπτωση καθυστέρησης στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Δεν προβλέπεται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης ή κατάργησης αμαξοστοιχίας, για τους κατόχους καρτών πολλαπλών διαδρομών ή συγκεκριμένου αριθμών ταξιδίων

Τι ισχύει για τους σκύλους οδηγούς;

Επιτρέπεται, η παραλαβή και μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων που συνοδεύουν τυφλούς επιβάτες εντός των διαμερισμάτων της αμαξοστοιχίας, σε συγκεκριμένες θέσεις και οχήματα που έχουν οριστεί από την Hellenic Train. Περισσότερες πληροφορίες για τη μεταφορά σκύλων οδηγοί τυφλών στη ιστοσελίδα της Hellenic Train  Μεταφορά Συνοδευόμενων Ζώων

Θέλω να ταξιδέψω στο εξωτερικό με τρένο.

Την παρούσα χρονική φάση, δεν εκτελούνται διεθνή δρομολόγια

Περισσότερες πληροφορίες για τα διεθνή δρομολόγια της Hellenic Train, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Πώς μπορώ να αγοράσω ηλεκτρονικά εισιτήριο;

Ηλεκτρονικό εισιτήριο της Hellenic Train, μπορεί να αγοραστεί είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έκδοσης εισιτηρίων: https://tickets.hellenictrain.gr/dromologia/ Είτε μέσω της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (Hellenic Train mobile app). H εφαρμογή είναι διαθέσιμη για κινητά με λειτουργικό σύστημα Android (Google Play) και iOS (App Store).

Δικαιούμαι κάποια έκπτωση;

Ναι. Η Hellenic Train παρέχει:
Έκπτωση 20% σε εισιτήρια μετ’ επιστροφής
Εκπτώσεις σε φοιτητές
Έκπτωση σε επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 24 ετών
Έκπτωση σε επιβάτες ΑΜΕΑ και πολύτεκνους.
Περισσότερες πληροφορίες για τις εκπτώσεις και προσφορές για την αγορά εισιτηρίων της Hellenic Train, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα
Επίσης, μεγάλες εκπτώσεις εμπεριέχονται στις κάρτες πολλαπλών διαδρομών ή στις κάρτες συγκεκριμένου αριθμού ταξιδιών. Περισσότερες πληροφορίες για τις εκπτώσεις για την αγορά καρτών της Hellenic Train, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Έκδοση ομαδικού εισιτηρίου

Στις περιπτώσεις μετακίνησης ομάδων, άνω των 6 ατόμων, χορηγείται έκπτωση στην τιμή απλής διαδρομής, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά με ειδική διάταξη για ορισμένες διαδρομές και η έκδοση των ομαδικών εισιτηρίων γίνεται μόνο από τα εκδοτήρια. Μετά την έκδοση ομαδικού εισιτηρίου είναι δυνατή μόνο η ακύρωση η οποία αφορά στο σύνολο της ομάδας και όχι για μεμονωμένο/ους επιβάτη/ες, μέλος ή μέλη της ομάδας.

Πληροφορίες για τα εκδοτήρια (ωράριο, πώληση όλων των εισιτηρίων)

Από όλα τα εκδοτήρια της Hellenic Train, υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης όλων των προϊόντων κομίστρου (εισιτήρια/κάρτες) της Hellenic Train. Τα ωράρια λειτουργίας όλων των σημείων πώλησης της Hellenic Train, είναι αναρτημένα στην σχετική ηλεκτρονική σελίδα «Σημεία Πώλησης»

Πού μπορώ να απευθυνθώ για να λάβω πληροφορίες σχετικά με τις τουριστικές διαδρομές της Hellenic Train;

Πληροφορίες δρομολογίων για τουριστικές διαδρομές, μέσω της σχετικής εφαρμογής αναζήτησης δρομολογίων που είναι αναρτημένη στην αρχική σελίδα στο www.hellenictrain.gr . Ο πελάτης αφού καταχωρήσει τα απαραίτητα κριτήρια για τη μετακίνηση του όπως σταθμός αναχώρησης, σταθμός άφιξης και ημερομηνία ταξιδιού (και ημερομηνία επιστροφής εφόσον επιθυμεί και ταξίδι επιστροφής) πληροφορείται για τα διαθέσιμα δρομολόγια βάσει των κριτηρίων που έχει θέσει.

Για πληροφορίες σχετικά με ομαδικές εκπτώσεις και ενοικίαση του τραίνου του Πηλίου, ή γενικότερα θέματα σιδηροδρομικού τουρισμού και προώθησης και ανάπτυξη του τραίνου του Πηλίου, μπορείτε να  αποστείλετε μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: traveloffice @hellenictrain.gr ή στην ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΤΡΕΝΑ  στο 2130121010 ((ώρες λειτουργίας 07:00-21:00 καθημερινά, αστική χρέωση).


Περισσότερα στην ιστοσελίδα της Hellenic Train (www.hellenictrain.gr), ενότητα «Τουρισμός»

Έχασα προσωπικό μου αντικείμενο σε τρένο ή σταθμό

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Hellenic Train για απολεσθέν αντικείμενο, μέσω τις ηλεκτρονικής φόρμας επικοινωνίας «Απολεσθέντα Αντικείμενα», που βρίσκεται αναρτημένη στην ηλεκτρονική σελίδα «Επικοινωνία»: https://www.hellenictrain.gr/επικοινωνία/
Το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών, θα αναζητήσει το απολεσθέν αντικείμενο, και θα επικοινωνήσει με τον πελάτη για να τον ενημερώσει αν έχει βρεθεί.

Θέλω να γνωστοποιήσω στην Hellenic Train παράπονο/καταγγελία/αίτημα

Μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας επικοινωνίας «Παράπονα-Γενικά», που βρίσκεται αναρτημένη στην ηλεκτρονική σελίδα «Επικοινωνία»
Το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών υποχρεούται να απαντήσει στον πελάτη, εντός ενός (1) μήνα και σε ειδικές περιπτώσεις που η απάντηση χρήζει περαιτέρω έρευνας, εντός τριών (3) μηνών. Στη δεύτερη περίπτωση, υποχρεούται να ενημερώσει τον πελάτη εντός του πρώτου (1) μήνα, ότι το θέμα χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.

Ποιος είναι Υπεύθυνος φορέας για την επιβολή του ΕΚ 782/2021 για τα Δικαιώματα των Επιβατών στην Ελλάδα ;

Είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (www.ras-el.gr )

Πως μπορώ να καταθέσω αίτημα ή να πληρώσω ένα πρόστιμο;

Αιτήματα Επιβατών για Επιβολή Προστίμων

Για αιτήματα σχετικά με βεβαιωμένα πρόστιμα, μπορείτε να συμπληρώσετε την ηλεκτρονική φόρμα εδώ

 

Εξοφλήσεις Προστίμων:
Αποκλειστικά μέσω κατάθεσης ποσού στον ακόλουθο (ΙΒΑΝ) λογαριασμό τράπεζας:

ALPHA BANK A.E.: GR4801408020802002001002521 Δικαιούχος HELLENIC TRAIN AE

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Κατά την εξόφληση μέσω κατάθεσης ποσού στον σχετικό, ανωτέρω τραπεζικό λογαριαμό και προκειμένου να ενημερωθεί η HELLENIC TRAIN Α.Ε. για την εν λόγω καταβολή και αντίστοιχα να εξοφληθεί η Πράξη Προστίμου στο όνομα του παραβάτη, πρέπει στην αιτιολογία του καταθετηρίου, να αναγράφονται απαραιτήτως, ο αριθμός της Πράξης Προστίμου & η σειρά αυτού, η ημερομηνία επιβολής του, καθώς και το ονοματεπώνυμο του παραβάτη.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα πρόστιμα, μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ