Συχνές Ερωτήσεις

Χρήση προστατευτικής μάσκας;

Από την Τετάρτη 01.06.2022 παύει η χρήση μάσκας στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων.

Παραμένει η υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (FFP2 ή Ν95) ή εναλλακτικά διπλής μάσκας (χειρουργικής και υφασμάτινης):

  • Στα δρομολόγια: Πειραιάς-Αεροδρόμιο, Α. Λιόσια-Αεροδρόμιο, Α. Λιόσια-Κάντζα, Πειραιάς-Κιάτο, Αθήνα-Χαλκίδα, εντός των αστικών ορίων ΟΑΣΑ (Αεροδρόμιο-Πειραιάς-ΣΚΑ-Μαγούλα).
  • Στα δρομολόγια Προαστιακού Πάτρας (και των λεωφορειακών γραμμών) στο γεωγραφικό εύρος: Αγ. Βασίλειος- Ρίο-Πανεπιστήμιο-Νοσοκομείο-Καστελόκαμπος- Πάτρα-Καμίνια.


Σε περίπτωση που επιβάτης δεν φέρει μάσκα, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στο αντίστοιχο μέσο μεταφοράς.

Πώς μπορώ να ακυρώσω το εισιτήριο μου;

Ακύρωση εισιτηρίου πραγματοποιείται μόνο πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας.

  • Η ακύρωση εισιτηρίου που αγοράστηκε από φυσικό σημείο πώλησης, πραγματοποιείται από τα εκδοτήρια της Hellenic Train. Με την ακύρωση του εισιτηρίου εκδίδεται ονομαστικό κουπόνι ταξιδιού, το οποίο έχει ισχύ για ένα (1) έτος.
  • Η ακύρωση ηλεκτρονικού εισιτηρίου (webticketing & mobile app), πραγματοποιείται είτε σε εκδοτήριο της Hellenic Train είτε καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο 14511 (μη αστική χρέωση, περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική σελίδα «Επικοινωνία»), εντός του ωραρίου λειτουργίας του. Με την ακύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, πραγματοποιείται επιστροφή αντιτίμου στην κάρτα του επιβάτη (εφόσον η αγορά πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου με κάρτα) ή εκδίδεται ονομαστικό κουπόνι ταξιδιού. Μετά την παρέλευση μιας ώρας πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας δεν είναι δυνατή η επιστροφή αντιτίμου (ισχύει μόνο για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια).
  • Η αξία του κουπονιού ή του αντιτίμου που επιστρέφεται στην κάρτα του επιβάτη εξαρτάται από τον χρόνο ακύρωσης του εισιτηρίου πριν την ώρα της προγραμματισμένης αναχώρησης της αμαξοστοιχίας από τον αρχικό σταθμό του δρομολογίου.


Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στους Όρους Μεταφοράς Επιβατών

Πού μπορώ να δω τα δρομολόγια της Hellenic Train;

Η αναζήτηση δρομολογίων πραγματοποιείται μέσω της σχετικής εφαρμογής αναζήτησης δρομολογίων που είναι αναρτημένη στην αρχική σελίδα στο www.hellenictrain.gr . Ο πελάτης αφού καταχωρήσει τα απαραίτητα κριτήρια για τη μετακίνηση του όπως εάν επιθυμεί απλή διαδρομή ή με επιστροφή, σταθμός αναχώρησης, σταθμός άφιξης και ημερομηνία ταξιδιού (και ημερομηνία επιστροφής εφόσον επιθυμεί και ταξίδι επιστροφής) πληροφορείται για τα διαθέσιμα δρομολόγια βάσει των κριτηρίων που έχει θέσει.

Πού μπορώ να δω τις τιμές εισιτηρίων;

Από την σχετική εφαρμογή αναζήτησης δρομολογίων που είναι αναρτημένη στην αρχική σελίδα στο www.hellenictrain.gr, εμφανίζονται τα διαθέσιμα δρομολόγια βάσει των κριτηρίων που θέτει ο πελάτης . Επιλέγοντας το δρομολόγιο που επιθυμεί, εμφανίζεται η επιλογή «Θέσεις και επιβάτες» και στη συνέχεια ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να δει τις τιμές των εισιτηρίων, καταχωρώντας όνομα και επιλέγοντας θέση, για τα δρομολόγια που έχουν κράτηση θέσης .

Θέλω να μεταφέρω ζώο συνοδείας με το τρένο

Η μεταφορά ζώων συνοδείας με το τρένο πραγματοποιείται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Τα μικρόσωμα ζώα δύναται να ταξιδεύσουν εντός των διαμερισμάτων των αμαξοστοιχιών, σε ειδικό κλουβί. Τα μεγαλόσωμα ζώα δύναται να ταξιδεύσουν με αμαξοστοιχίες όπου έχουν ειδικό χώρο μεταφοράς μεγαλόσωμων ζώων και πάλι εντός ειδικού κλουβιού.

Περισσότερες πληροφορίες (και οι προϋποθέσεις) για τη μεταφορά ζώων συνοδείας στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Υπάρχει υπηρεσία μεταφοράς εγγεγραμμένων αποσκευών;

Ναι, υπάρχει υπηρεσία μεταφοράς εγγεγραμμένων αποσκευών. Η υπηρεσία αυτή είναι διαθέσιμη σε δρομολόγια όπου προβλέπεται ειδικό βαγόνι ή χώρος φύλαξης αποσκευών. Σε όλα τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη παρέχεται η υπηρεσία εγγεγραμμένων αποσκευών.

Περισσότερες πληροφορίες για τη μεταφορά εγγεγραμμένων αποσκευών, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Θέλω να μεταφέρω το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα μου με το τρένο;

Προσωρινά, δεν παρέχεται η συγκεκριμένη υπηρεσία

Πώς μπορεί να ταξιδεύσει άτομο με αμαξίδιο;

Ναι, μπορεί να ταξιδεύσει άτομο με αμαξίδιο με αρκετά δρομολόγια της Hellenic Train. Σε όλα τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, υπάρχει ειδικό κουπέ για επιβάτες με αμαξίδιο καθώς και τουαλέτα. Για τον προγραμματισμό μετακίνησης επιβάτη με αμαξίδιο, προϋπόθεση είναι η κοινοποίηση σχετικού αιτήματος του επιβάτη στο Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της Hellenic Train, 48 ώρες πριν την αναχώρηση του δρομολογίου. Περισσότερες πληροφορίες για τη μετακίνηση ατόμων με αμαξίδιο με τρένο, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα.

Το τρένο φθάνει με καθυστέρηση, από τον αρχικό σταθμό (αφετηρία) του δρομολογίου της αμαξοστοιχίας. Προβλέπεται αποζημίωση;

Ναι, προβλέπεται αποζημίωση από καθυστέρηση για όλες τις αμαξοστοιχίες, εφόσον η αμαξοστοιχία αφικνείται με καθυστέρηση τουλάχιστον 60’ Η αποζημίωση καταβάλλεται σε κουπόνια, (ή σε χρήμα κατόπιν αιτήματος του επιβάτη) και υπολογίζεται ανάλογα με τον χρόνο της καθυστέρησης. Η έκδοση των κουπονιών γίνεται από τα εκδοτήρια της Hellenic Train. Οι επιβάτες -κάτοχοι ηλεκτρονικών εισιτηρίων έχουν επιπλέον τη δυνατότητα να εκδώσουν τα κουπόνια είτε μέσω της ιστοσελίδας είτε να απευθυνθούν στο τηλεφωνικό κέντρο (14511), με μη αστική χρέωση.  Αποζημιώσεις για ποσά μέχρι 4 ευρώ ή μικρότερα δεν προβλέπονται.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στους Όρους Μεταφοράς Επιβατών.

https://www.hellenictrain.gr/basikoi-oroi-metaforas-epibaton

Το τρένο έχει καθυστέρηση στον αρχικό σταθμό του δρομολογίου του επιβάτη. Προβλέπεται αποζημίωση;

Ο επιβάτης μπορεί να παραιτηθεί της μετακίνησης για καθυστέρηση μιας ώρας και άνω. Η αποζημίωση δίδεται είτε με μορφή κουπονιού είτε με επιστροφή χρημάτων και με αξία ίση με την αξία του εισιτηρίου.

Το τρένο καταργήθηκε, προβλέπεται αποζημίωση;

Σε περιπτώσεις καταργήσεων αμαξοστοιχιών προβλέπεται αποζημίωση ίση με την αξία του εισιτηρίου.

Θέλω να ταξιδεύσω με ποδήλατο

Ναι. Σε συγκεκριμένου τύπου προαστιακές αμαξοστοιχίες οι επιβάτες με ποδήλατο δύναται να ταξιδεύσουν τοποθετώντας το ποδήλατο τους στο χώρο επιβατών ΑΜΕΑ, με την προϋπόθεση ότι δεν ταξιδεύει επιβάτης ΑΜΕΑ και ότι η πληρότητα της αμαξοστοιχίας το επιτρέπει. Μέγιστος, δυνατός αριθμός ποδηλάτων ανά αμαξοστοιχία, τρία (3) ποδήλατα. Σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, όπου υπάρχει βαγόνι αποσκευών, οι επιβάτες παραδίδουν το ποδήλατο τους ως αποσκευή, με ειδική χρέωση για τη μεταφορά ποδηλάτου. Μέγιστος, δυνατός αριθμός ποδηλάτων ανά αμαξοστοιχία πέντε(5) ποδήλατα. Περισσότερες πληροφορίες για τη μετακίνηση επιβατών με ποδήλατο, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Ταξιδεύω τακτικά με το τρένο. Δικαιούμαι κάποια έκπτωση;

Σύντομα, η Hellenic Train θα ανακοινώσει ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης επιβατών. Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης θα ανακοινωθεί από την εταιρική ιστοσελίδα της Hellenic Train www.hellenictrain.gr

Πώς μπορώ να ακυρώσω κάρτα πολλαπλών διαδρομών, την οποία δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω πλέον;

  • Υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης κάρτας πολλαπλών διαδρομών ή ορισμένου αριθμού ταξιδίων, πριν την ημερομηνία έναρξης ισχύος με επιστροφή του αντιτίμου των καρτών (ισχύει παρακράτηση 10%).
  • Επίσης, δίδεται η δυνατότητα ακύρωσης κάρτας πολλαπλών διαδρομών της Hellenic Train, μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος (με σχετική παρακράτηση ανάλογα με τον χρόνο χρήσης της κάρτας). Εξαιρούνται οι μηνιαίες κάρτες Hellenic Train και οι «έξυπνες κάρτες» του ΟΑΣΑ.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στους ‘Όρους Μεταφοράς Επιβατών(www.hellenictrain.gr)

Μπορώ να αγοράσω εισιτήριο μέσα στο τρένο;

Ναι. Εντός αμαξοστοιχίας εκδίδονται εισιτήρια μόνο για τη συγκεκριμένη διαδρομή (όχι εισιτήρια μετ’ επιστροφής). Σε περίπτωση που επιβάτης επιβιβαστεί από Σταθμό όπου λειτουργεί εκδοτήριο, προβλέπεται και προσαύξηση στην τελική τιμή του εισιτήριου.

Μέσα στο τρένο μπορώ να πληρώσω με κάρτα;

Όχι. Η πληρωμή εισιτηρίου εντός αμαξοστοιχίας, επί του παρόντος, πραγματοποιείται με μετρητά.

Αποζημίωση καρτών πολλαπλών διαδρομών σε περίπτωση καθυστέρησης στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Δεν προβλέπεται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης ή κατάργησης αμαξοστοιχίας, για τους κατόχους καρτών πολλαπλών διαδρομών ή συγκεκριμένου αριθμών ταξιδίων

Πώς μπορώ να δω την καθυστέρηση μιας αμαξοστοιχίας

Οι καθυστερήσεις δρομολογίων εμφανίζονται μέσω της εφαρμογής αναζήτησης δρομολογίων. Ο χρήστης καταχωρεί τον Σταθμό αναχώρησης τον Σταθμό προορισμού, και την ημερομηνία του ταξιδιού. Στην οθόνη αποτελεσμάτων, δίπλα στη στήλη με την προγραμματισμένη ώρα άφιξης, αναγράφεται ο χρόνος καθυστέρησης της αμαξοστοιχίας. Ο χρόνος καθυστέρησης επί του παρόντος δεν εμφανίζεται σε όλα τα δρομολόγια της Hellenic Train.

Τι ισχύει για τους σκύλους οδηγούς;

Επιτρέπεται, η παραλαβή και μεταφορά μεγαλόσωμων σκύλων που συνοδεύουν τυφλούς επιβάτες εντός των διαμερισμάτων της αμαξοστοιχίας, σε συγκεκριμένες θέσεις και οχήματα που έχουν οριστεί από την Hellenic Train. Περισσότερες πληροφορίες για τη μεταφορά σκύλων οδηγοί τυφλών στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Πώς εκδίδω το κουπόνι καθυστέρησης που δικαιούμαι;

Το ονομαστικό κουπόνι ταξιδιού για εισιτήριο δρομολογίου για το ποίο προβλέπεται αποζημίωση καθυστέρησης, εκδίδεται από τα εκδοτήρια της Hellenic Train. Για ηλεκτρονικά εισιτήρια (webticketing & mobile app), δίδεται η δυνατότητα αποζημίωσης καθυστέρησης και μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής σελίδας: https://tickets.hellenictrain.gr/dromologia/

Πώς μπορώ να επιλέξω θέση με τη φορά του τρένου;

Ο επιβάτης μπορεί να επιλέξει θέση με τη φορά του τρένου, αφού δηλώσει την σχετική επιθυμία του κατά την έκδοση εισιτηρίων από εκδοτήριο της Hellenic Train και με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις με τη φορά του τρένου. Επίσης, κατά την αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου (webticketing & mobile app), στη σχετική οθόνη επιλογής θέσης, μπορεί να επιλέξει θέση με τη φορά του τρένου, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις προς πώληση. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο, η τελική σύνθεση της αμαξοστοιχίας να αλλάξει εκτάκτως και αντιστοίχως να αλλάξει και η θέση (να μην είναι με τη φορά του τρένου)

Θέλω να αγοράσω το εισιτήριο από το Internet, αλλά η αμαξοστοιχία δεν έχει κράτηση θέσης. Πώς μπορώ να συνεχίσω;

Εφόσον το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι διαθέσιμο προς ηλεκτρονική πώληση (webticketing & mobile app), ο χρήστης των εφαρμογών μπορεί να ολοκληρώσει την αγορά του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Εάν για το συγκεκριμένο δρομολόγιο απαιτείται κράτηση θέσης τότε ο χρήστης επιλέγει τη θέση, εάν δεν προβλέπεται κράτηση θέση, ο χρήστης προχωράει τη διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς εισιτηρίου. Για παράδειγμα, για δρομολόγια των Προαστιακών Γραμμών Αθηνών, δεν απαιτείται κράτηση θέσης κατά τη διαδικασία αγοράς ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Θέλω να ταξιδέψω στο εξωτερικό με τρένο.

Διεθνή δρομολόγια εκτελούνται:

  1. Από/προς Βόρεια Μακεδονία-Σερβία.
  2. Από/προς Βουλγαρία-Ρουμανία.

Περισσότερες πληροφορίες για τα διεθνή δρομολόγια της Hellenic Train, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Πώς μπορώ να αγοράσω ηλεκτρονικά εισιτήριο;

Ηλεκτρονικό εισιτήριο της Hellenic Train, μπορεί να αγοραστεί είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έκδοσης εισιτηρίων: https://tickets.hellenictrain.gr/dromologia/ Είτε μέσω της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα (Hellenic Train mobile app). H εφαρμογή είναι διαθέσιμη για κινητά με λειτουργικό σύστημα Android (Google Play) και iOS (App Store).

Δικαιούμαι κάποια έκπτωση;

Ναι. Η Hellenic Train παρέχει:
Έκπτωση 20% σε εισιτήρια μετ’ επιστροφής
Εκπτώσεις σε φοιτητές
Έκπτωση σε επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 24 ετών
Έκπτωση σε επιβάτες ΑΜΕΑ και πολύτεκνους.
Περισσότερες πληροφορίες για τις εκπτώσεις και προσφορές για την αγορά εισιτηρίων της Hellenic Train, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα
Επίσης, μεγάλες εκπτώσεις εμπεριέχονται στις κάρτες πολλαπλών διαδρομών ή στις κάρτες συγκεκριμένου αριθμού ταξιδιών. Περισσότερες πληροφορίες για τις εκπτώσεις για την αγορά καρτών της Hellenic Train, στη σχετική ηλεκτρονική σελίδα

Έκδοση ομαδικού εισιτηρίου

Εκδίδεται ομαδικό εισιτήριο με έκπτωση 25%, για μετακίνηση 6 και άνω επιβατών, οι οποίοι μετακινούνται για την ίδια διαδρομή, αμαξοστοιχία, ημερομηνία και ώρα μετακίνησης. Τα ομαδικά εισιτήρια πρέπει να εκδίδονται 2 ημέρες πριν το ταξίδι ή 7 ημέρες πριν το ταξίδι , εφόσον αυτό πραγματοποιείται Σ/Κ ή αργίες. Ισχύουν ειδικοί όροι για τις τουριστικές αμαξοστοιχίες, τους οποίους μπορείτε να πληροφορηθείτε επικοινωνώντας στα κατά τόπους εκδοτήρια της Hellenic Train.

Πληροφορίες για τα εκδοτήρια (ωράριο, πώληση όλων των εισιτηρίων)

Από όλα τα εκδοτήρια της Hellenic Train, υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης όλων των προϊόντων κομίστρου (εισιτήρια/κάρτες) της Hellenic Train. Τα ωράρια λειτουργίας όλων των σημείων πώλησης της Hellenic Train, είναι αναρτημένα στην σχετική ηλεκτρονική σελίδα «Σημεία Πώλησης»

Πού μπορώ να απευθυνθώ για να λάβω πληροφορίες σχετικά με τις τουριστικές διαδρομές της Hellenic Train;

Πληροφορίες δρομολογίων για τουριστικές διαδρομές, μέσω της σχετικής εφαρμογής αναζήτησης δρομολογίων που είναι αναρτημένη στην αρχική σελίδα στο www.hellenictrain.gr . Ο πελάτης αφού καταχωρήσει τα απαραίτητα κριτήρια για τη μετακίνηση του όπως σταθμός αναχώρησης, σταθμός άφιξης και ημερομηνία ταξιδιού (και ημερομηνία επιστροφής εφόσον επιθυμεί και ταξίδι επιστροφής) πληροφορείται για τα διαθέσιμα δρομολόγια βάσει των κριτηρίων που έχει θέσει.

Για πληροφορίες σχετικά με ομαδικές εκπτώσεις και ενοικίαση του τραίνου του Πηλίου, ή γενικότερα θέματα σιδηροδρομικού τουρισμού και προώθησης και ανάπτυξη του τραίνου του Πηλίου, μπορείτε να  αποστείλετε μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση: grafeio.volou@hellenictrain.gr.

Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδρομή Διακοπτό-Καλάβρυτα (Οδοντωτός), μπορείτε να απευθύνεστε στους παρακάτω σταθμούς: Διακοπτό: τηλ. 2130121929,  Καλάβρυτα: τηλ 2130121930.
Περισσότερα στην ιστοσελίδα της Hellenic Train (www.hellenictrain.gr), ενότητα «Τουρισμός»

Έχασα προσωπικό μου αντικείμενο σε τρένο ή σταθμό

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Hellenic Train για απολεσθέν αντικείμενο, μέσω τις ηλεκτρονικής φόρμας επικοινωνίας «Απολεσθέντα Αντικείμενα», που βρίσκεται αναρτημένη στην ηλεκτρονική σελίδα «Επικοινωνία»: https://www.hellenictrain.gr/επικοινωνία/
Το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών, θα αναζητήσει το απολεσθέν αντικείμενο, και θα επικοινωνήσει με τον πελάτη για να τον ενημερώσει αν έχει βρεθεί.

Θέλω να γνωστοποιήσω στην Hellenic Train παράπονο/καταγγελία/αίτημα

Μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας επικοινωνίας «Παράπονα-Γενικά», που βρίσκεται αναρτημένη στην ηλεκτρονική σελίδα «Επικοινωνία»
Το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών υποχρεούται να απαντήσει στον πελάτη, εντός ενός (1) μήνα και σε ειδικές περιπτώσεις που η απάντηση χρήζει περαιτέρω έρευνας, εντός τριών (3) μηνών. Στη δεύτερη περίπτωση, υποχρεούται να ενημερώσει τον πελάτη εντός του πρώτου (1) μήνα, ότι το θέμα χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.

Ποιος είναι Υπεύθυνος φορέας για την επιβολή του ΕΚ 1371/2007 για τα Δικαιώματα των Επιβατών στην Ελλάδα ;

Είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (www.ras-el.gr )