ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 06/08/2025 - ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η Hellenic Train ενημερώνει το επιβατικό κοινό πως ολοκληρώθηκε επιτυχώς η αξιολόγηση της έρευνας Ικανοποίησης Επιβατών για το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Τα αποτελέσματα της έρευνας, που κάλυψε το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου, αναδεικνύουν την άποψη των επιβατών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και αποτελούν έναν πολύτιμο οδηγό για τη συνεχή βελτίωση και εξέλιξή τους.
Οι επιβάτες αξιολόγησαν τις εμπειρίες τους, με τα βασικά ευρήματα να περιλαμβάνουν:
-Συνολική ικανοποίηση: Το 62,21% δηλώνει απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένο.
-Καθαριότητα τραίνων: Το 73,51% δηλώνει ικανοποιημένο.
-Πληροφόρηση ταξιδιού: Το 75,75% εκφράζει απόλυτη ή μεγάλη ικανοποίηση.
-Συνέπεια δρομολογίων: Το 48,44% δηλώνει απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένο.
-Αίσθημα ασφάλειας για κίνδυνο ατυχήματος ή ακινητοποίησης συρμού: Το 48,83% αναφέρει απόλυτη ή μεγάλη ικανοποίηση.
-Αίσθημα ασφάλειας για περιπτώσεις παραβατικότητας: Το 63,65% αναφέρει απόλυτη ή μεγάλη ικανοποίηση.
Επισημαίνεται, ότι με στόχο την υλοποίηση τριμηνιαίων ερευνών ικανοποίησης, η Εταιρεία έχει εγκαταστήσει και υλοποιεί ένα πλήρες σύστημα ελέγχου ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 13816:2002. Η εφαρμογή αυτού του συστήματος ελέγχεται και πιστοποιείται από ανεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης, από το 2013 για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα με Intercity, και από το 2017 για το σύνολο του δικτύου.
Σε εξέλιξη είναι ένα μακροπρόθεσμο Σχέδιο Δράσης, με ενέργειες και πρακτικές για την ανάκτηση της αξιοπιστίας της εταιρείας και με στόχο τη σταδιακή και μέγιστη δυνατή βελτίωση των υπηρεσιών της προς το επιβατικό κοινό. Το Σχέδιο Δράσης υλοποιείται σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, που είναι ο Διαχειριστής Υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου, και άλλους φορείς/υπηρεσίες και χειρίζεται πολλά θέματα σχετικά με τα δρομολόγια, την αξιοπιστία των υποδομών και άλλα κριτήρια ποιότητας. Οι Δράσεις αυτές αξιολογούνται τακτικά μέσω επιτόπιων ελέγχων στα τρένα αλλά και στα πλαίσια των ερευνών ικανοποίησης επιβατών που διεξάγονται σε όλο το δίκτυο.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα των Δεικτών Ποιότητας της έρευνας ικανοποίησης επιβατών για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζονται στο ακόλουθο γράφημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δύο δείκτες – το αίσθημα ασφάλειας σε περίπτωση κινδύνου ατυχήματος ή ακινητοποίησης του συρμού και το αίσθημα ασφάλειας σε περιπτώσεις παραβατικότητας – μετρώνται πλέον ξεχωριστά, στο πλαίσιο του αναθεωρημένου ερωτηματολογίου που τέθηκε σε εφαρμογή από το πρώτο τρίμηνο του 2025. Για τον λόγο αυτό, τα συγκεκριμένα αποτελέσματα παρουσιάζονται διακριτά.
Χρήσιμα links