ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 30/07/2024 - ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η HELLENIC TRAIN ενημερώνει το επιβατικό κοινό πως ολοκληρώθηκε η επεξεργασία των δεδομένων ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών της HELLENIC TRAIN για το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου 2024.
Η εταιρεία μας έχει εγκαταστήσει και υλοποιεί ένα πλήρες σύστημα ελέγχου ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ΕΝ 13816:2002 «μεταφορές – εφοδιαστική και υπηρεσίες – μαζική μεταφορά κοινού – ορισμός της ποιότητας των υπηρεσιών, αντικειμενικοί σκοποί και μετρήσεις». Η υλοποίηση αυτού του συστήματος ελέγχεται και πιστοποιείται από ανεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης, από το 2013 για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα με Intercity, και από το 2017 για το σύνολο του δικτύου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HELLENIC TRAIN έχει οργανώσει και παρακολουθεί μια σειρά Δεικτών Ποιότητας ώστε να βελτιώνει διαρκώς τις υπηρεσίες της, βασισμένη σε τριμηνιαίες έρευνες ικανοποίησης επιβατών (Customer Satisfaction Surveys - CSS) και τριμηνιαίες αξιολογήσεις με χρήση ‘’μυστικών’’ επιβατών (Mystery Shopping Surveys - MSS), που γίνονται από ανεξάρτητη εξειδικευμένη εταιρεία ερευνών.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 οι επιβάτες της HELLENIC TRAIN, βαθμολογώντας το ταξίδι τους:
- δηλώνουν σε ποσοστό 60,85% πως είναι απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι (general satisfaction) (56,48% ήταν η προηγούμενη μέτρηση για το πρώτο τρίμηνο του 2024),
- αξιολογούν καλά την καθαριότητα των τραίνων (cleanliness) όπου δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι σε ποσοστό 71,75% (69,35% ήταν η προηγούμενη μέτρηση για το πρώτο τρίμηνο του 2024),
- αξιολογούν καλά την ταξιδιωτική πληροφόρηση (travel information normal conditions) που λαμβάνουν από την HELLENIC TRAIN όπου δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι σε ποσοστό 75,95% (73,47% ήταν η προηγούμενη μέτρηση για το πρώτο τρίμηνο του 2024),
- εντοπίζουν αδυναμίες στη συνέπεια των δρομολογίων (punctuality) όπου δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι σε ποσοστό 50,50% (50,93% ήταν η προηγούμενη μέτρηση για το πρώτο τρίμηνο του 2024), και
- στην ασφάλεια (safety & security) που αντιλαμβάνονται στο ταξίδι τους δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι σε ποσοστό 49,65% (44,57% ήταν η προηγούμενη μέτρηση για το πρώτο τρίμηνο του 2024).
Το 2023 ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για το σιδηρόδρομο στη χώρα μας. Τα αποτελέσματα των ερευνών ποιότητας των επιβατικών υπηρεσιών της HELLENIC TRAIN για το έτος 2023 δεν θα μπορούσαν να μην επηρεαστούν από τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες που επικράτησαν.
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μακροπρόθεσμο Σχέδιο Δράσης, με ενέργειες και πρακτικές για την ανάκτηση της αξιοπιστίας της HELLENIC TRAIN προς το επιβατικό κοινό, Σχέδιο που θα επιφέρει τη σταδιακή αποκατάσταση - βελτίωση των Δεικτών Ποιότητας και τη μέγιστη δυνατή βελτίωση των υπηρεσιών, σε συνεργασία και με τον ΟΣΕ που είναι ο Διαχειριστής Υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου και χειρίζεται πολλά θέματα σχετικά με τα δρομολόγια, την αξιοπιστία των υποδομών και άλλα κριτήρια ποιότητας.
Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τους επιβάτες για την εμπιστοσύνη τους και το προσωπικό μας για την προσπάθεια του.
Χρήσιμα links